Zonnepanelen voor dokterspostje in Koni

In het kleine dorpje Koni is één dokterspostje, in een vervallen gebouw met te weinig personeel. Stichting GiGha wil werken aan de verbetering van de gezondheidszorg voor de mensen in Koni. Een eerste stap was de aanschaf van slangenserums.

Als tweede willen we de kliniek helpen om elektriciteit te krijgen, door de aankoop van zonnepanelen. Hiervoor willen we in 2019 sparen! Zonnepanelen zijn belangrijk, omdat Koni nauwelijks elektriciteitsvoorzieningen heeft. Het dorp ligt erg afgelegen.

Als er een permanente stroomvoorziening is, kan er vervolgens geïnvesteerd worden in medische apparatuur. Elektriciteit maakt het ook mogelijk dat er 's avonds en 's nachts, wanneer het donker is, zorg kan worden verleend - belangrijk voor spoedgevallen. Daarnaast maakt stroom het leven voor zorgpersoneel makkelijker. Daarmee wordt het aantrekkelijker voor medisch personeel om te werken in Koni. Nu worstelt de kliniek met een groot personeelstekort.

We hopen in 2019 genoeg fondsen op te halen om dit project te starten, spaart u mee?

Dankzij twee bedrijven, waaronder Willem Weller kantoorinrichting, is de eerste 1000 euro al binnen, waarvoor hartelijk dank!