Onze missie

De doelstelling van Stichting GiGha is het verbeteren van de levensstandaard in district Kpandai, Northern Region in Ghana. Wij richten ons hierbij voornamelijk op zorg en educatie.

De stichting werkt samen met de lokale ECG (Evangelical Church Ghana) in Kpandai, een kerkelijke organisatie die ontwikkelingsprojecten over heel Ghana uitvoert. Het signaleren van de behoefte in Kpandai en de coördinatie en uitvoering van projecten wordt gedaan door het Kpandai board. Daarnaast werkt Stichting GiGha nauw samen met het Management board van het KHC.

In Nederland is ons doel het verbreden en versterken van het draagvlak van ontwikkelingssamenwerking.

Onze pluspunten

• 1

1.     Stichting GiGha werkt samen met de locale bevolking in Kpandai. Hierdoor komt de vraag naar projecten uit hen voort en niet vanuit ons Westerse perspectief.

2.

• 2

SStichting GiGha is een club relatief jonge, gedreven professionals, die het werk voor de Stichting op vrijwillige basis doet.

• 3

Van donaties gaat maar liefst 97% naar de projecten van GiGha